piątek, 28 sierpnia 2009

Aktualny portfel

Nie miałem jeszcze okazji przedstawiać składu mojego portfela, więc zrobię to teraz w telegraficznym skrócie.

Wciąż około 60% kapitału trzymam w gotówce na rachunkach oszczędnościowych lub inwestycyjnych.

Jeśli chodzi o akcje na GPW, to ostatnio dużo, może nawet zbyt dużo, kupowałem i sprzedawałem, a w tej chwili w polskich akcjach mam około 15% portfela, rozłożone między akcje NWR, MCI i CIECH-u.

Gram też na rynkach zagranicznych, gdzie mam teraz akcje francuskiego wydawnictwa LAGARDERE i włoskiej cementowni CEMENTIR HOLDING, w sumie około 10% portfela.

Jeśli chodzi o surowce, to sprzedałem niedawno ETF-y na ropę, a wciąż trzymam jakieś 5% portfela w ETF-ach na cukier.

Jeśli chodzi o dywersyfikacje walutową, to w sumie prawie 1/4 kapitału, zainwestowanego lub nie, trzymam w euro i dolarach.

Last but not least, od dłuższego czasu około 10% portfela to pozycje w złocie i srebrze, głównie fizycznym (Krugerrandy), choć mam też trochę certyfikatów RCGLDAOPEN i RCSILAOPEN Raiffeisena. Na tej części portfela tracę, bo otwierałem te pozycje, kiedy złoty był znacznie słabszy, ale traktuję ją zasadniczo jako polisę ubezpieczeniową na wypadek finansowego Armageddonu lub wojny (odpukać w niemalowane drewno!).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz